Czy warto wprowadzić do szkół naukę o ekologii?

Dziś często porusza się to, jak ważna jest ekologia i jak nasze dzieci mogą skorzystać na jej nauce. Wciąż jednak jest wielu przeciwników wprowadzenia jej jako przedmiotu do szkoły. Faktycznie mogłoby to być dodatkowe obciążenie dla młodych uczniów, którzy już teraz muszą przyswajać masę mniej lub bardziej potrzebnej wiedzy, a do tego te tematy często są omawianie w ramach innych przedmiotów czy na tematycznych warsztatach.

Ekologia to coraz ważniejsza dziedzina, od której może zależeć przyszłość naszej planety. Każdy chce, żeby jego dziecko uczyło się o tym, jak zadbać o swoje najbliższe środowisko, większość jest jednak sceptycznie nastawiona do pomysłu, żeby wprowadzać o niej dodatkowy blok zajęć. Ciężko byłoby wygospodarować dzieciom na to czas. Co jakiś czas w szkołach organizowane są warsztaty tematyczne na temat ekologii, ale przeważnie nie mówią one naszym pociechom niczego nowego. Przeważnie kończą się na nauce o tym, jak ważna jest segregacja śmieci albo dlaczego warto zużywać mniej wody. Jednak są ona raczej traktowane jako możliwość opuszczenia lekcji, a niekoniecznie dzieci wynoszą z nich jakąś naukę.

Regularne zajęcia w tym temacie mogłyby pomóc im zrozumieć więcej i zaciekawić się tym tematem. A do tego zadania domowe skłoniłyby je do wprowadzenia ekologicznych rozwiązań w domu albo do opracowania zagadnień i tym samym zdobycia większej wiedzy na temat ekologii.

One thought on “Czy warto wprowadzić do szkół naukę o ekologii?

Dodaj komentarz